forum.QARK.net

Pokecání => O čemkoliv => Téma založeno: puzzle 06. Září 2011, 22:37:24



Název: Getting Things Done
Přispěvatel: puzzle 06. Září 2011, 22:37:24
Ahoj,

dneska jsem narazil na zajímavé - pro mě jen v nějakých ohledech - video ohledně organizace svých úkolů, své práce a svého času: http://vimeo.com/8868806 Jedná se o metodu GTD, což je zkratka pro Getting Things Done.

Pokud k tomu mám říct svůj názor, tak nemám moc rád podobné metody, protože mi přijde, že nějaké plánování mě zabijí, prostě mě to nebaví, unavuje mě jet podle nějakého předem daného scénáře. Navíc nemám zatím tak plný den, aby se mi něco podobného vyplatilo.

Naopak se mi líbí některé jiné myšlenky uvedené v tom videu:

*používat hlavu jen na přemýšlení, ne na pamatování si spousty informací
*když něco začnu, tak to dokončím a ostatní odsunu na později
*dokázat ostatním říct ne, a díky tomu na sebe nenabalovat spousty úkolů
*povídání ohledně návyků
*stanovení si svých cílů a rozdělení velkých cílů/projektů na malé krůčky (i když mi to přijde intuitivní a automatické, je dobré si to v některých chvílích uvědomit, a nechtít hned dokázat velké věci)

Podívejte se a přesvědče se sami, zdali je to pro vás přínosem. Uvítám k tomuhle nějakou diskusi. Nebo jestli někdo zkouší podobnou metodu, tak se může podělit o zkušenosti, obvzlášť pro ty více vytížené by to mohlo být přínosem.


Název: Re: Getting Things Done
Přispěvatel: Av4 18. Září 2011, 01:32:36
Hlavní výhoda GTD je, že se naučíš na věci nezapomínat, protože jakmile se objeví něco co bys měl udělat, tak to prskneš do inboxu (papír, nebo mobil). A zvykneš si dělat přehled ve věcech, které máš udělat.

Celkově takový to různý tagování podle kontextu a tak je IMO docela overkill, ale to, že všechno hodíš z hlavy na papír je super věc. Ale je to dost o vůli, protože se do toho ze začátku musíš logicky dost nutit a zapisovat si i blbosti, které si myslíš, že si budeš pamatovat. Spousta lidí v mym okolí to používá a jsou spokojení ;) Já toho nějak nejsem schopnej, ale asi to bdue tim, že teď mam takový blbý období, že sem hrozně mimo :D


Název: Re: Getting Things Done
Přispěvatel: pata07 18. Září 2011, 11:26:02
Já jsem chvíli GTD používal, ale pak jsem přestal. Mám jenom pár úkolů, na které mi stačí kalendář a rutinní úkoly si nezapisuju, ty si pamatuju, nicméně věřím, že zaneprázdněným lidem to může pomoct s organizací času. Pro mě jako studenta je to zbytečné  :D


Název: Re: Getting Things Done
Přispěvatel: izmy 18. Září 2011, 12:56:38
Četl jsem knihu Mít vše hotovo, dočetl jsem ji do půlky a pak mě to přestalo bavit. Jedna dobrá rada ale v knížce byla - pokud vám nějaký úkol zabere míň jak 2 minuty, udělejte ho hned.

GTD je metoda dost složitá a podle mě vhodná pro vytížené manažery. Pokud chceš něco jednoduššího, podívej se po Zen To Done. Je to metoda vycházející z GTD, ale zjednodušená. Já si momentálně vystačím se seznamem úkolů, které si píšu buď do Remember the Milk nebo do Rychlých poznámek z Windowsu.